- Zpět na homepage MČR 2009
- Výsledky, mezičasy a
návštěvnost kontrol - Fotky ze závodu
- Úvodní pozvánka
- Rozpis závodu
- Pokyny
- Plánky centra
- Informace o počasí
- Stará mapa
- Mapový klíč
- Fotogalerie 1
- On-line přihlášky
- Hledám partnera
- Cyklogaining
Info o závodě
Info o mapě a terénu
Přihlášky a seznamka
Litujete, že jste při neúčasti na dvou posledních rogainingových mistrovství světa v Austrálii a Estonsku přišli o škvaření ve výhni vyprahlé buše, resp. o celodenní čvachtání v chladivých bažinách? Možná, že se vám naskýtá jedinečná šance užít si obojího alespoň částečně i u nás, a to během jediného závodu. O víkendu 27. - 28. 6. 2009 při rogainingovém Mistrovství České republiky a Německa podobně jako u protinožců narazíte na vyschlá koryta potoků i nádherné skalní útvary:
Stejně jako v Estonsku, i v Krušných horách na vás čekají pěkné bažinky a rašeliniště:
V jejich blízkosti rostou kleče, kterými občas neprojdete ani v kleče:
Kromě přírodních krás vám prostor závodu nabídne rovněž pozoruhodné výtvory lidských rukou. Např. železniční viadukt z roku 1884, který byl spolu s železniční tratí Dubí - Moldava vyhlášen národní technickou památkou:
Další unikátní technické dílo - přehrada Fláje. Když je mlha, její břeh splývá s oblohou. Při nízkém stavu vody je možné suchou nohou přejít po starém, dnes již dosti chatrném mostě:
V našem regionu to Pánbůh nikdy neměl lehké. V prosinci roku 1617 mu na příkaz katolického arcibiskupa Lohelia zbořili protestantský kostel v Hrobu (tato událost se stala jedním z bezprostředních podnětů stavovského povstání v Čechách, které stálo na počátku třicetileté války). Po druhé světové válce byli z pohraničí téměř všichni věřící odsunuti a nahradily je davy neznabohů, kteří se sakrálními stavbami prováděli rozličné rošády. Gotická dominanta starého Mostu musela pár set metrů popojet, aby nezacláněla těžbě uhlí. Také dřevěný kostelík na okraji vesnice Fláje se musel stěhovat, protože zůstal jediným nezatopeným stavením v obci. Byl rozebrán a znovu smontován v nedalekém Českém Jiřetíně. Na původním místě zůstaly pouze kamenné základy:
A ještě malá ukázka toho, jak pořadatelé myslí na komfort závodníků - pro případ extrémních veder jsme do terénu nainstalovali speciální vysoce výkonnou klimatizaci. Někoho ochladí, někoho spíš dohřeje:
Web závodu: | https://krk.tojnar.cz/mcr_2009/ |
Mail: | tojnar@gmail.com |
Mobil: | +420 739 548 142 |